FAQ

Hoe kunnen we je helpen?

Hoe houd ik mijn tas het langst mooi?
Hoe je je BAGOA Bag mooi houdt, lees je in dit blogbericht
Zijn de afbeeldingen en de kleuren precies zoals de tas die ik thuis bezorgd krijg?
Afbeeldingen worden zo nauwkeurig mogelijk weergegeven. Houd er echter rekening mee dat het kan voorkomen dat een tas een kleurverschil heeft met de tas op de foto. Elke webbrowser en beeldscherm geeft dit anders weer. Daarnaast is leer een natuurproduct en heeft een eigen kleurschakering, dat maakt elke Bagoa bag tot een uniek exemplaar.  
Kan ik jullie beoordelen?
Absoluut! Wij doen er alles aan om onze service en dienstverlening te perfectioneren. Wij zouden dan ook graag een beoordeling van je krijgen, zodat wij onszelf kunnen verbeteren of kunnen genieten van je complimentje. Wij werken samen met Custorate. Een aantal dagen nadat je je Bagoa bag hebt ontvangen, zal je een e-mail ontvangen met een uitnodiging om ons te beoordelen.  
Waar kan ik terecht met een klacht?
Om je klacht zo snel mogelijk op te lossen, vragen wij je een e-mail te sturen naar klantenservice@bagoa.nl onder vermelding van ‘klacht’. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om je klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van je klacht, vragen wij je vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden:
  • Naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Je klantnummer of bestelnummer.
Je kunt je klacht onder vermelding van de bovengenoemde gegevens opsturen naar: Bagoa T.a.v. Afdeling Klachten Boniplein 76 1094 SG Amsterdam Nederland   Zodra je klacht is ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Je ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een reactie. Vind je dat je klacht niet naar behoren is behandeld dan kun je je klacht aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.
Hoe moet ik de opgegeven maten van de tas lezen?
De maten die wij opgeven van de tassen zijn de buiten maten van de tas. Let er dus op dat ritsen, naden, gespen of andere zaken op of aan de tas de binnen maten kunnen beïnvloeden. Als je voor aankoop zeker wil weten of de door jouw beoogde spullen in de tas passen kun je altijd contact met ons opnemen via mail (klantenservice@bagoa.nl) of via de live chat.
Ik heb een fout gemaakt bij het bestellen. Wat moet ik doen?
Het kan gebeuren dat je een foutje maakt bij je bestelling. Gebeurt dit, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen je bestelling dan aanpassen of annuleren. Doe dit door een mailtje te sturen naar klantenservice@bagoa.nl
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?
We bieden de volgende betaalmogelijkheden: Ideal Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veilig in je vertrouwde internet betaalomgeving.   Credit card Je betaalgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. We zorgen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. We werken samen met Mollie; zij zijn volledig PCI DSS-compliant. We ondersteunen alle afgebeelde creditcards.   Paypal Heb je een Paypal account, dan kun je daarmee betalen. De opzet van PayPal is dat zowel jij als koper als wij als verkoper zijn beschermd. De koper is beschermd doordat de verkoper alleen kan zien dat het geld aan zijn Paypal rekening is betaald, maar niet gelijk kan opnemen. Hiermee is de koper beschermd voor het niet leveren van het betaalde artikel en ook voor het niet geleverd krijgen van het werkelijk bestelde artikel. Achteraf betalen met Billink Met ‘achteraf betalen’ bestel je eerst het product en betaal je achteraf binnen 14 dagen. Het is de ideale betaaloplossing voor als je onderweg bent of als je geen reader of creditcard bij de hand hebt. Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal Billink jouw gegevens realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt via BAGOA je tas en namens Billink een factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen.    
Achteraf betalen is niet geaccepteerd door Billink, hoe nu verder?
Het korte antwoord: kies een andere betaalmethode. Dit zit zo: Na het invoeren van jouw gegevens wordt er een credit check uitgevoerd op basis van de door jou ingevoerde gegevens. De mogelijkheid bestaat dat je naar aanleiding van deze check niet in aanmerking komt om gebruik te maken van Billink. Er kunnen verschillende redenen aan ten grondslag liggen waarom je niet in aanmerking komt om gebruik te maken van Billink. Indien je de exacte reden wilt weten waardoor de credit check jou heeft afgekeurd, dan dien je schriftelijk een verzoek hiertoe in te dienen bij Billink voorzien van een kopie van je paspoort.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €4,95 per pakket. Wil je liever dat je tas gratis bij je bezorgd wordt? Dat snappen wij, wordt dan BAGOA member en wij betalen de verzendkosten voor je. Als BAGOA member krijg je niet alleen gratis verzending maar ben je ook als eerste op de hoogte van al het BAGOA nieuws, krijg je leuke tips en speciale BAGOA member aanbiedingen. Schrijf je (hier) in om BAGOA member te worden.  
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Je bestelling wordt binnen 3 tot 6 werkdagen verzonden en afgeleverd bij het door jou opgegeven adres door de bezorgers van DHL. Via de track & trace code die je hebt gekregen bij je bestelling kun je het pakket volgen. Deze track & trace code hebben we ook naar je e-mailadres gestuurd. Zodra je bestelling is aangemeld bij de vervoerder kun je deze volgen via de track & trace code die je via je mail hebt ontvangen, het kan even duren voordat je pakket is aangemeld.
Mag ik mijn tas ruilen?
Je mag binnen 14 dagen je tas ruilen voor een nieuw exemplaar als je liever een andere wil, we de verkeerde hebben geleverd of wanneer deze beschadigd* is. *Houd er rekening mee dat we voor de meeste tassen onbewerkt leer gebruiken. Leer is een natuurproduct, het kan dus voorkomen dat het leer niet perfect glad is en hier en daar een oneffenheid bevat. Dat maakt dat elke tas een uniek exemplaar is, waarvan er maar één is op de wereld. Ben je desondanks niet blij met je tas kun je deze natuurlijk retourneren of ruilen. Als het niet mogelijk is om een verkeerd geleverde of beschadigde tas te vervangen wordt je retourzending terugbetaald. We nemen dan contact met je op.
Hoe retourneer ik mijn tas(sen)?
Ga naar het retourportal 1) Klik op ‘start een retourproces’ 2) Zoek de zending op die je wilt terugsturen. Dit doe je aan de hand van je postcode en het ‘tracking nummer’ (track & trace nummer) van de zending. 3) Je ziet nu je e-mailadres staan wat je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke zending. Bij ‘details retouren’ geef je de reden van retour aan. Ook kun je een bericht toevoegen als extra opmerking. 4) Aan de hand van de door jou ingevulde postcode komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie tevoorschijn. Als je klikt op ‘KIES’ wordt de locatie opgeslagen. 5) Je krijgt nu een overzicht te zien van de retour details, je kunt hier nog zaken wijzigen. Als alles klopt klik je op het vinkje in de checkbox en klik je op ‘Volgende: Print retourlabel’ 6) Print het retour etiket en plak deze op het pakket Heb je geen printer? Schrijf  het retouradres en het retournummer van het etiket over op de verpakking. 3) Verpak de tas in stevig verpakkingsmateriaal. Je mag de originele doos gebruiken. 4) Geef het pakket af bij de servicepunt locatie van PostNL die je hebt gekozen als retourpunt. Je ontvangt dan een verzendbewijs. Hiermee kun je het pakket volgen via track & trace.
Hoe ruil ik mijn tas?
Om je tas te ruilen stuur je de tas die je nu hebt terug en bestel je vervolgens de tas die je graag wil. De kosten voor het terugsturen van de tas die je wilt ruilen zijn voor onze rekening. Ga naar het retourportal 1) Klik op ‘start een retourproces’ 2) Zoek de zending op die je wilt terugsturen. Dit doe je aan de hand van je postcode en het ‘tracking nummer’ (track & trace nummer) van de zending. 3) Je ziet nu je e-mailadres staan wat je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke zending. Bij ‘details retouren’ geef je aan dat je je tas wil ruilen, zet er ook bij voor welk artikel je deze wilt ruilen. 4) Aan de hand van de door jou ingevulde postcode komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie tevoorschijn. Als je klikt op ‘KIES’ wordt de locatie opgeslagen. 5) Je krijgt nu een overzicht te zien van de retour details, je kunt hier nog zaken wijzigen. Als alles klopt klik je op het vinkje in de checkbox en klik je op ‘Volgende: Print retourlabel’ 6) Print het retour etiket en plak deze op het pakket Heb je geen printer? Schrijf  het retouradres en het retournummer van het etiket over op de verpakking. 3) Verpak de tas in stevig verpakkingsmateriaal. Je mag de originele doos gebruiken. 4) Geef het pakket af bij de servicepunt locatie van PostNL die je hebt gekozen als retourpunt. Je ontvangt dan een verzendbewijs. Hiermee kun je het pakket volgen via track & trace. 5) Bestel de tas die je graag wilt in de webshop
Waar kan ik mijn tas(sen) voor retour afgeven?
Als je een tas wil retourneren kun je, nadat je het retour hebt aangemeld je tas retourneren door deze naar een servicepunt locatie van PostNL te brengen. Via het systeem vind je een punt bij jou in de buurt.
Wat kost een tas ruilen?
Hebben wij de verkeerde tas geleverd? Dan zijn de kosten voor het omruilen uiteraard voor onze rekening. Wil je toch liever een andere tas of andere kleur? Ook dan zijn de kosten voor het terugsturen voor onze rekening. Vermeld in dat geval bij het aanmelden van je retour dat je de tas wil ruilen en zet er vast bij voor welke tas. Bestel vervolgens de tas van jouw keuze in de webshop.  
Wat moet ik doen als ik het retour etiket niet kan printen?
Heb je geen printer om het retour etiket te printen, neem het retournummer* en het retouradres* dan handmatig over. De benodigde gegevens vind je door de retouraanvraag te doorlopen tot ‘print retourlabel’: Neem beide gegevens handmatig over op een eigen etiket en plak dit op de retourdoos. Let op: doe dit zorgvuldig, zodat je retour niet kwijtraakt en we je geld snel kunnen terugstorten.   Als je meerdere tassen wil retourneren, herhaal dan de retouraanvraag voor elke tas. Vermeld ook de retournummers van deze artikelen bij de zending. Deze nummers vind je op de retouretiketten. Indien mogelijk mag je meerdere tassen in 1 doos versturen. Zorg dan wel dat je de retouretiketten ook in de doos erbij doet.
Waar moet ik opletten als ik het pakket terugstuur?
  Verpak de tas in stevig verpakkingsmateriaal en plak het goed dicht zodat er niets uit kan vallen. Je mag de originele doos gebruiken.
Waar vind ik het officiële modelformulier voor herroeping?
Dat vind je hier. Het is een Word bestand zodat je ‘m kan invullen en naar ons kan mailen of kan printen en naar ons opsturen. Wij adviseren je om gebruik te maken van de eenvoudigere weg om je tas te retourneren en deze vind je hier.
Heb ik garantie op mijn tas?
Ja, voor alle tassen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van de klacht doen wij dit door reparatie* , vervanging* of terugbetaling* van je aankoopbedrag. Buiten garantievoorwaarden Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, zoals bijvoorbeeld bij val-, stoot of waterschade, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging.
Welke bezorgopties kan ik kiezen?
Je kunt je bestelling thuis, op een ander adres of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation laten bezorgen. Tijdens het bestellen, bij het controleren van je adresgegevens, zie je uit welke opties je kunt kiezen. Laat je je bestelling bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation bezorgen? Je krijgt een mail als je pakket klaarligt op het afhaalpunt. Bij het ophalen van je pakketje wordt om je legitimatiebewijs gevraagd. Je pakketje kan ook door iemand anders worden opgehaald. De gegevens van zijn of haar legitimatiebewijs worden dan genoteerd. Als je het pakket na twee dagen nog niet hebt opgehaald, ontvang je een herinnering. We sturen je nog een herinnering na vijf dagen. Heb je het pakket na zeven dagen nog niet opgehaald, dan wordt het automatisch teruggestuurd naar Bagoa. Je ontvangt hiervan een bericht per sms of e-mail.
Mijn bestelling is verzonden maar ik heb ‘m nog niet ontvangen.
Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Houd rekening met 3 tot 6 werkdagen. Zodra je bestelling is aangemeld bij de vervoerder kun je deze volgen via de track & trace code die je via je mail hebt ontvangen (het kan even duren voordat je pakket is aangemeld). Heb je na 7 werkdagen nog niets gehoord, neem dan even contact met ons op via klantenservice@bagoa.nl.
Wat zijn de bezorgdagen? En hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?
De pakketten worden maandag tot en met zaterdag bezorgd, in wisselende tijdvensters. De bezorgtijd is afhankelijk van het bezorgadres. Kijk hier hoe laat DHL in jouw buurt bezorgd.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als het pakket wordt bezorgd?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan laten we een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je op de 'bezorger gemist' pagina op de website van DHL aangeven wanneer ze weer bij je langs kunnen komen. Je kunt bij bestelling er ook voor kiezen om je pakket bij de buren te laten bezorgen of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Maak je geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden (tot maximaal 4 keer). Daarna wordt je pakket terug gezonden naar Bagoa.
Ik heb een ‘bezorger gemist’ kaart in mijn brievenbus gekregen; hoelang is de bezorgcode geldig?
Op de pagina bezorger gemist kies je met je bezorgcode voor een nieuwe bezorgmogelijkheid. Je bezorgcode is geldig tot 23.59 uur op de dag dat je de kaart in je brievenbus hebt ontvangen.
Kan ik mijn pakket door iemand anders laten ophalen?
Voor het ophalen van een pakket bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Iemand anders dan de ontvanger mag het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie. Is bij verzending voor de optie ‘Extra Zeker’ gekozen, dan kan alleen de originele ontvanger het pakket ophalen.
Ik heb een klacht over de bezorging van mijn pakket.
Dat is vervelend om te horen. Je kunt met je klacht bij ons terecht. Stuur een mail met je klacht naar klantenservice@bagoa.nl. Wij zorgen ervoor dat de klacht in behandeling wordt genomen door de vervoerder.
Mijn pakket ligt niet meer bij het ophaalpunt maar is teruggezonden naar Bagoa. Wat kan ik doen?
Je kunt het beste even contact met ons opnemen. Stuur daarvoor een mailtje naar klantenservice@bagao.nl.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je bestelling wordt binnen 3 tot 5 werkdagen afgeleverd bij het door jou opgegeven adres door de bezorgers van DHL. Via de track & trace code die je hebt gekregen bij je bestelling kun je het pakket volgen. Deze track & trace code hebben we ook naar je e-mailadres gestuurd.
Live Chat
Open de chat rechtsonder en stel direct je vraag
Email Ons
Geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Stuur je mail naar klantenservice@bagoa.nl
X